Subsidieregeling elektrisch vervoer

Reactie

Naam Pensionado (Dhr. C.P. van Haaften)
Plaats 's-Gravendeel.
Datum 7 maart 2020

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? Op alle onderdelen van de regeling en de toelichting kunt u reageren.
In het bijzonder is het ministerie benieuwd naar uw reactie op de hoogte van de subsidiebedragen gedurende de looptijd van de regeling, 2020-2025.

Let op, individuele vragen worden niet beantwoord. Een korte uitleg over het consultatieproces:
Na afloop van de consultatieperiode worden alle reacties bekeken en wordt de regeling mogelijk nog aangepast. Dit wordt in een verslag op hoofdlijnen vermeld. De definitieve regeling wordt gepubliceerd in de Staatscourant. Via www.rijksoverheid.nl volgt informatie over het aanvraagproces en waar u terecht kunt voor individuele vragen.
Het lijkt erop dat alles is verantwoord om maar te komen tot aanvaardbare cijfers voor de Energietransitie. Jullie( de Overheid) gaat zelfs zover dat het pure discriminatie wordt omdat dit alleen geldt voor de middenklasse. Zij kunnen dit waarschijnlijk betalen na aftrek van de subsidie. Doe er nog een gratis laadpaal bij voor hun woning en draag op korte termijn zorg voor meer laadpalen in het land. Ook is het aan te bevelen om zo snel mogelijk een vaste rijbaan te creëren voor de elektrische auto's. Dit levert extra aanschaf van deze vehikels op . Deze auto's trekken zeer snel op en je zit zo aan de 100 km. Bij het afremmen levert het meer fijnstof op dan gewone auto's mede omdat deze auto's zeer brede banden hebben wat overigens weer goed is voor de bandenhandel. Overigens krijgt de hogere klasse zoals directeuren, ceo's, commissaressen enz. ook al een soort van subsidie, nl belastingvoordeel, afschrijvingen, witwassen van geld enz. dus des te meer is Jan Boezeroen het pispaaltje en moet hij in een oud vehikeltje blijven rijden en dikwijls zelfs in een dieseltje. Kortom, zoek het ergens anders in bijvoorbeeld Witte stroom en kerncentrales. Frankrijk heeft er 54 en gaat de Europese norm met gemak halen en... jullie moeten de autofabrikanten niet sponseren. Bij aankoop van 2e hands ontstaat het grote probleem dat de accu dan ca. 4 jaar oud is en als je dagelijks de auto gebruikt zijn dat ongeveer 300 ladingen en is de capaciteit van de accu dusdanig afgenomen en zeker in de koude dagen. dat er een nieuwe accu in moet. Dan is mijn vraag; krijgen deze mensen ook subsidie op de nieuwe accu?