Subsidieregeling elektrisch vervoer

Reactie

Naam ScratchRepair Krimpen (Dhr. M. Berkenpas)
Plaats Krimpen aan den IJssel
Datum 10 maart 2020

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? Op alle onderdelen van de regeling en de toelichting kunt u reageren.
In het bijzonder is het ministerie benieuwd naar uw reactie op de hoogte van de subsidiebedragen gedurende de looptijd van de regeling, 2020-2025.

Let op, individuele vragen worden niet beantwoord. Een korte uitleg over het consultatieproces:
Na afloop van de consultatieperiode worden alle reacties bekeken en wordt de regeling mogelijk nog aangepast. Dit wordt in een verslag op hoofdlijnen vermeld. De definitieve regeling wordt gepubliceerd in de Staatscourant. Via www.rijksoverheid.nl volgt informatie over het aanvraagproces en waar u terecht kunt voor individuele vragen.
Belachelijke regeling en dat is niet voor de eerste keer dat de regering het voor het bedrijfsleven en de boven modaal verdienende Nederlander makkelijk maakt om even een paar duizend euro in hun zak te steken. Deze twee groepen hebben die regeling echt niet nodig, die kopen deze elektrische auto's toch wel en die subsidie is alleen maar meegenomen. Waarom komt er geen subsidieregeling voor de kleinere ondernemer of burger die in een oudere diesel rijd, deze groepen krijgen de één na de andere lastenverzwaring om ze uit die vervuilende auto te krijgen. Ik ben zelf al 14 jaar zzp-er en rijd al jaren in zo'n oude diesel en overweeg serieus om nieuw te gaan kopen, benzine of diesel, die keuze is nog niet gemaakt. Het gaat dan om een bedrag van rond de 14.000 euro. Met mijn omzet, lees inkomen, vind ik het een hele stap om zo'n bedrag uit te geven. Ik wil het graag, ook voor het milieu is het beter. En waarom hebben steden als Rotterdam, Amsterdam en Den Haag wel een eigen regeling, ik woon hemelsbreed nog geen 5 kilometer van Rotterdam en pies zoals altijd weer naast de pot. Tuurlijk zou ik ook profiteren van die nieuwe regeling als ik boven modaal verdiende, dat is mooi meegenomen, van dat voordeeltje kunnen we dan lekker nog een weekje wintersport doen met het gezin, op kosten van de regering. Dat verhaal over die subsidieregeling voor een diesel geldt ook voor de particuliere bezitter die wordt geplaagd met lastenverzwaring, deze rijden niet voor niets in een (vervuilende) zuinigere en oude diesel, er is geen geld voor een schonere of elektrische auto. Maar laat de regering de multinationals en rijkere in dit land maar lekker profiteren van al de voordeeltje voor hun nieuwe auto's, zonnepanelen en alles wat niet betaalbaar is voor de gewone burger. Ik rij nog wel even door met mijn oude diesel ondanks de roet-taks en wat ze allemaal nog gaan verzinnen tot dat ik noodgedwongen wel een dikke lening moet gaan afsluiten om mijn werk te kunnen blijven doen.