Subsidieregeling elektrisch vervoer
Reactie
Naam | dhr GJ van't Voort |
---|---|
Plaats | Rijnsburg |
Datum | 5 maart 2020 |
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? Op alle onderdelen van de regeling en de toelichting kunt u reageren.In het bijzonder is het ministerie benieuwd naar uw reactie op de hoogte van de subsidiebedragen gedurende de looptijd van de regeling, 2020-2025.
Let op, individuele vragen worden niet beantwoord. Een korte uitleg over het consultatieproces:
Na afloop van de consultatieperiode worden alle reacties bekeken en wordt de regeling mogelijk nog aangepast. Dit wordt in een verslag op hoofdlijnen vermeld. De definitieve regeling wordt gepubliceerd in de Staatscourant. Via www.rijksoverheid.nl volgt informatie over het aanvraagproces en waar u terecht kunt voor individuele vragen.
lijkt mij een goede subsidiëring. Ik geloof ook dat de hoogte van de subsidie (4000 euro voor nieuwe auto) nog beter gespreid kan worden dmv de aanschaf prijs van betreffende auto. Nu krijgt een ieder 4000 euro als de aanschaf prijs van de auto niet boven de 48000 euro ??? is. Ik kan mij voorstellen dat de subsidie meer uitgesplitst gaat worden en naarmate de auto richting de 48000 euro gaat er minder subsidie verstrekt gaat worden. Als een persoon een auto van 48000 euro kan aanschaffen dan zit die volgens mij niet zonder budget. Het lijkt mij dus eerlijker om een de goedkoopste (kwalitatief goede auto) meer subsidie te verstrekken dan de duurste. Dit zal meer mensen in de gelegenheid stellen om een milieu vriendelijke auto aan te schaffen. Dit voorstel zal wat meer rekenwerk betekenen maar zal de subsidie gelden beter verdelen denk ik. Ook geloof ik dat de zo genaamde Bi-fuel (benzine/LPG/LNG die ook erg milieu vriendelijk zijn een subsidie verdienen. Uit onderzoek blijkt dat sommige af fabriek geleverde Bi-fuel auto's schoner zijn dan veel van de nu aangeboden EV auto's zijn.