Tijdelijke subsidieregeling ERTMS goederenlocomotieven
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | BRUSSEL |
Datum | 19 januari 2024 |
Vraag1
U kunt via website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. Wij vragen uw speciale aandacht voor een aantal deelvragen. Kunt u in uw reactie op deze vragen ingaan?1. Ontbreken er type goederenlocomotieven in de bijlage van de conceptregelingstekst? Hierbij moet het gaan om types die voldoen aan de voorwaarden in artikel 5 van de conceptregelingstekst, de randvoorwaarden uit de programmabeslissing ERTMS 2019 en waarvan ombouw gewenst is voor het spoorgoederenvervoer in Nederland.
2. In hoeverre dekt de maximale subsidie per locomotieftype 50% van de kosten van de subsidiabele activiteiten?
3. Er is een verplichting in de conceptregeling opgenomen dat locomotieven in de eerste drie kalenderjaren na ombouw op ten minste tien dagen per jaar geregistreerd worden in Nederland (artikel 10). Hoe kijkt u tegen de hoogte van “tien” aan in deze verplichting?
4. Zijn er in de conceptregeling bepalingen met negatieve consequenties voor uw bedrijfsvoering opgenomen? Kunt u toelichten hoe deze bepalingen u negatief raken?
5. Zijn er tegenstrijdigheden, onjuistheden of onmogelijkheden in de regeling aanwezig?
6. Zijn er nog andere punten die u op basis van de conceptregeling graag wil meegeven in deze consultatie?
Antwoord op uw vragen:
1. Niet volgens ons
2. Niet volledig jammer genoeg...
3. Lijkt ons OK
4. Niet onmiddellijk geïdentificeerd
5. Dekt het maximaal subsidiabel bedrag van 125k€ enkel de series af of de som van prototype en series tesamen?
6. Ja, zie onder aub:
- Wat is de definitie van materieeleigenaar? Kan bvb een Keeper ook indienen?
- Art 5.2-3: Quid impact Europese subsidieregeling aub?
- Art 8.2: Graag verklaren mbv voorbeeld aub . Quid impact Europese subsidies hier?
- Art 10.2: Quid uitbreiding van gebruiksgebied na de ombouw dankzij van ETCS installatie op de loc (bvb Rotterdam haven)?