Tijdelijke subsidieregeling ERTMS goederenlocomotieven
For english texts, see below under "Relevante Documenten". De huidige analoge treinbeveiliging Automatische trein beïnvloeding (ATB) moet worden vervangen door het digitale European Rail Traffic Management System (ERTMS). Het European Train Control System (ETCS) is onderdeel van dit Europese beveiligingssysteem en moet ingebouwd worden in de goederenlocomotieven. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt daarom een subsidieregeling voor om goederenlocomotieven te voorzien van ETCS systeemversie 2.0 of hoger en op die manier geschikt te maken voor ERTMS. Zo kunnen deze locomotieven blijven rijden over baanvakken met ATB en baanvakken met ERTMS. Dit is een vervolg op de eerdere Subsidieregeling ERTMS, waarin meerdere goederenlocomotieven worden omgebouwd. In de eerdere regeling zitten ook meerdere prototypes. Op basis van deze prototypes kunnen in de nieuwe regeling efficiënt goederenlocomotieven seriematig worden omgebouwd.
Reacties op de consultatie
In totaal zijn 14 reacties op deze consultatie openbaar.
-
VolkerRail Materieel en Logistiek B.V. (E.L. Mos)
Vianen | 06 februari 2024 (17:44)
-
Anoniem
Utrecht | 06 februari 2024 (16:49)
-
RailGood (drs Hans-Willem Vroon)
Langbroek | 05 februari 2024 (21:30)
-
Anoniem
Bonn | 05 februari 2024 (17:45)
-
Anoniem
Hilversum | 05 februari 2024 (17:21)
-
Anoniem
Antwerpen | 05 februari 2024 (11:45)
-
Anoniem
Bern, Switzerland | 02 februari 2024 (18:55)
-
Anoniem
Amsterdam | 01 februari 2024 (17:29)
-
Eurailscout Inspection & Analysis (QHSE-manager M.E. Pardijs)
Amersfoort | 26 januari 2024 (13:38)
-
Strukton Rail Equipment BV (Aad Onderwater)
Den Bosch | 25 januari 2024 (15:45)