Subsidieregeling stimuleren virtuele internationale samenwerkingsprojecten hoger onderwijs
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Groningen
|
Datum
|
16 maart 2021
|
Vraag1
Biedt de subsidieregeling voldoende flexibiliteit om het subsidiebedrag naar benodigde inzet te kunnen benutten?
De 2 subsidierondes per jaar bieden voldoende flexibiliteit en het bedrag zou toereikend moeten zijn om minstens één COIL project te ondersteunen. De maximale tijdsduur maakt het ook mogelijk om het ontwerp eventueel bij te stellen - al kan het ook leiden tot implementatie pas aan het einde van de toegestane duur. Het biedt dus enerzijds flexibiliteit bij de invoering, maar ook het risico op late invoering en verminderde kans op bijsturing.
Vraag2
Sluit de subsidieregeling goed aan bij de behoefte in het veld om een virtueel internationaal samenwerkingsproject te ontwerpen of te herzien?
Heel duidelijk omdat de werkdruk van docenten dusdanig hoog is dat dergelijke fundamentele innovaties, met jaarlijks terugkerende extra taken, er vaak bij inschieten. Koppeling aan een trainingstraject (gecertificeerd) is aan te bevelen.