Zoekresultaat

99 resultaten
U heeft gezocht op: Waterschappen

Sorteren op:
  • Wijziging Waterbesluit en Omgevingsbesluit ivm overdracht areaal, wijziging Besluit kwaliteit leefomgeving ivm actualisatie indicatoren

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt met dit verzamelbesluit twee wijzigingen voor: 1. van het Waterbesluit en het Omgevingsbesluit vanwege overdracht van areaal in Noord-Brabant en 2. van het Besluit kwaliteit leefomgeving vanwege actualisatie van de indicatoren voor de goede ecologische waterkwaliteit. Dit zorgt ervoor dat aanpassingen in de huidige regelgeving niet vervallen als de Omgevingswet in werking treedt.

  • Wijziging Waterschapsbesluit herziening regels voor beleidsvoorbereiding en verantwoording

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging van het Waterschapsbesluit voor. Dat betreft hoofdstuk 4 (beleidsvoorbereiding en verantwoording) en 5 (de accountantscontrole). Aanleiding is het streven om het Waterschapsbesluit zoveel mogelijk in de pas te laten lopen met het Besluit begroting en verantwoording provincies en gemeenten, dat vergelijkbare regels bevat voor provincies en gemeenten. Ook vindt een algemene actualisatie plaats naar aanleiding van ontwikkelingen van de afgelopen jaren, zoals de introductie van vennootschapsbelasting voor overheden.

  • Wijziging Waterschapswet en Waterwet voor versterking toepassing profijtbeginsel bij watersysteemheffing, ruimte voor nieuwe ontwikkelingen en oplossen van enkele knelpunten

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Waterschapswet en de Waterwet. De waterschapsbelastingen worden hiermee aangepast en knelpunten in de watersysteemheffing, de zuiveringsheffing en verontreinigingsheffing worden opgelost.

  • Wijziging Wet Bibob (tweede tranche)

    Dit ontwerpwetsvoorstel regelt een verruiming van de mogelijkheden tot informatiedeling (tussen het Landelijk Bureau Bibob en bestuursorganen en tussen bestuursorganen onderling), uitbreiding van de reikwijdte van de Wet Bibob (met het toestemmingsvereiste bij vervreemding van een opstalrecht en met bepaalde omgevingsvergunningen) en uitbreiding van de eigen onderzoeksbevoegdheden van bestuursorganen (met de toegang tot fiscale gegevens over derden).

  • Wijziging Wgr ivm vergroten democratische legitimatie

    Dit wetsvoorstel stelt regels ter versterking van de democratische legitimatie van decentrale samenwerkingsverbanden op grond van de Wet gemeenschappelijke regelingen.

  • Wijziging Woningwet in verband met definitie bouwwerk

    Deze wijziging van de Woningwet legt de definitie van het begrip bouwwerk vast, naar aanleiding van een uitspraak van de Afdeling advisering van de Raad van State over het verbouwen van een woonboot. Voor reeds bestaande woonboten en ander drijvende bouwwerken wordt overgangsrecht gecreëerd, in die zin dat hiervoor van rechtswege een omgevingsvergunning wordt verstrekt.

  • Wijzigingsregeling Activiteitenregeling milieubeheer en Regeling bodemkwaliteit

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging van de Activiteitenregeling milieubeheer voor. De wijzigingsregeling betreft regulier onderhoud aan de Activiteitenregeling. De wijzigingen zijn gericht op het actueel houden van de Activiteitenregeling en daarmee op het behoud van een goede uitvoerbaarheid en naleefbaarheid van de Activiteitenregeling.

  • Wijzigingsregeling Regeling bodemkwaliteit 2022

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling bodemkwaliteit 2022 (Rbk 2022). In de Rbk 2022 zijn normdocumenten aangewezen die moeten worden gebruikt binnen het Kwalibo-stelsel of voor de uitvoering van voorschriften die zijn opgenomen in de Rbk 2022. Kwalibo staat voor Kwaliteitsborging in het bodembeheer.

  • Wkpb Beter Kenbaar

    Doel is vereenvoudiging van de huidige Wkpb. Het wetsvoorstel voorziet in één registratie van publiekrechtelijke beperkingen in de Basisregistratie Kadaster en in een verruiming van de objecttypen waarop beperkingen kunnen worden gevestigd zodat deze vanuit hun interne werkprocessen de beperkingen aan de BRK kunnen gaan leveren.