Zoekresultaat
465 resultaten
U heeft gezocht op:
Water
-
Flexpoolregeling derde tranche (ondersteuning ambtelijke capaciteit woningbouw)
Deze consultatie betreft een Specifieke Uitkering (SPUK) flexibele inzet ondersteuning woningbouw (derde tranche). Met deze SPUK-regeling worden financiële middelen verstrekt aan provincies, bedoeld voor het aantrekken van extra capaciteit en expertise om de snelheid van woningbouwprojecten te bevorderen. Ook werkzaamheden in het kader van herstructurering, woonzorgvisies en het aanpakken van de leefbaarheid op vakantieparken vallen onder de doelstelling.
-
Functioneel toepassingsgebied IPv6 verduidelijken (standaard voor veiliger internet)
Forum Standaardisatie toetst of het toepassingsgebied voor IPv6 op de 'pas toe of leg uit'-lijst van het Forum Standaardisatie kan worden verduidelijkt. Daarbij wordt tevens getoetst of de benaming op de lijst kan worden verduidelijkt en gewijzigd van "IPv6 en IPv4" naar "IPv6". In deze openbare consultatie kunt u reageren op het advies van de experts die betrokken waren bij het expertonderzoek voor deze toetsing.
-
Gemengd afmeren van schepen die gevaarlijke stoffen vervoeren
Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van het Binnenvaartpolitiereglement (BPR) en tegelijkertijd een Regeling met nadere uitwerkingen. In het huidige BPR staan regels over het passeren van sluizen en het ligplaats nemen in de nabijheid van schepen met bepaalde gevaarlijke stoffen. Er gelden nu nog minimumafstanden en scheidingsregels voor. Deze regels worden aangepast.
-
Handreiking vergunningverlening ANVS
De Autoriteit Nucleaire Veiligheid en Stralingsbescherming (ANVS) werkt aan een vernieuwde Handreiking vergunningverlening ANVS. Voorheen heette dit document ‘Vergunningenbeleid ANVS’. Onder andere met deze handreiking ziet de ANVS er op toe dat de nucleaire veiligheid en stralingsbescherming in Nederland voldoen aan de hoogste eisen. In deze handreiking is te zien hoe de ANVS vergunningen verleent volgens de geldende wet- en regelgeving.
-
Handreiking voor het veilig ontwerp en het veilig bedrijven van kernreactoren (VOBK)
Op dit moment lopen er initiatieven voor een nieuwe onderzoeksreactor en de modernisering van een bestaande onderzoeksreactor. Deze initiatieven krijgen alleen een vergunning als ze voldoen aan de laatste ontwikkelingen op het gebied van nucleaire veiligheid. De Handreiking VOBK geeft inzicht in de stand van de wetenschap en techniek van de nucleaire veiligheid. De handreiking beschrijft de veiligheidsrandvoorwaarden voor het ontwerp en de bedrijfsvoering van lichtwater gekoelde kernreactoren.
-
Havenbeveiligingsregeling
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft 5 oktober 2022 door middel van een wijzigingswet de Havenbeveiligingswet aangepast. Deze wet voert een aantal wijzigingen door ter verbetering van de beveiliging van schepen en havenfaciliteiten. Als nadere uitwerking van deze wetswijziging bereidt het ministerie van IenW een ministeriële regeling voor.
-
Herzien concept AMvB Verkeerverdelingsregel tussen Amsterdam Airport Schiphol (AAS) en Lelystad Airport (LA)
Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een verkeersverdelingsregel voor tussen Amsterdam Airport Schiphol (AAS) en Lelystad Airport (LA). Met deze verkeersverdelingsregel wil het ministerie de internationale netwerk- en hubfunctie van AAS maximaal ondersteunen. In deze consultatie wordt een herziene conceptversie van de verkeersverdelingsregel voorgelegd.
-
Herziening Energielabel Personenauto’s 2026
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een technische wijziging voor van:
-
Herziening IBN 2015
Deze beleidsregel strekt tot herziening van het Integraal Beheerplan Noordzee 2015 naar aanleiding van het vaststellen van het Nationaal Waterplan 2010-2015 en de daarbij behorende Beleidsnota Noordzee.
-
Herziening Regelingen spoorverkeer en indienststelling spoorvoertuigen
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt, op verzoek van ProRail, een wijziging voor van de Ministeriële regelingen spoorverkeer en indienststelling spoorvoertuigen. Hiermee worden een aantal onduidelijkheden en inconsistenties aangepakt. Ook wordt het zogenaamde vertrekseinlicht verbeterd, het signaal dat de trein kan gaan vertrekken. De komende jaren worden deze vertrekseinlichten vervangen door een knipperlicht. ProRail verwacht dat conducteurs deze beter zullen waarnemen.