Zoekresultaat

130 resultaten
U heeft gezocht op: Lucht

Sorteren op:
  • Wijziging Regeling operationele beperkingen lawaaiige luchtvaartuigen Schiphol

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor op de Regeling operationele beperkingen lawaaiige luchtvaartuigen Schiphol. Vliegtuigen op Schiphol worden weliswaar steeds stiller, maar er is een categorie oudere, meer lawaaiige toestellen die naar verhouding voor veel klachten zorgt vanwege geluidshinder bij omwonenden. Deze categorie noemen we ‘marginaal conforme’ vliegtuigen. Vaak betreft deze categorie zwaar beladen vrachtvliegtuigen die met vol vermogen opstijgen en maar langzaam hoogte winnen. Deze vliegtuigen zien we liever niet (meer) op Schiphol.

  • Wijziging Besluit vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat wijzigt het Besluit Vervoer Gevaarlijke Stoffen door de lucht. Dit is nodig, omdat één van de partijen in de transportketen van gevaarlijke stoffen door de lucht niet onder het huidige systeem van erkenningen valt. Het is de ‘logistieke dienstverlener’, die gevaarlijke goederen voor derden in opslag heeft, gereed maakt voor verzending of aanbiedt voor vervoer door de lucht. Voor deze partij wordt nu een eigen soort erkenning ingevoerd.

  • Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt de Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2023 voor. Vanwege Europese regels over veiligheid moeten op Schiphol jaarlijks onderhoudswerkzaamheden aan het banenstelsel worden uitgevoerd. Schiphol heeft het ministerie gevraagd om tijdens de onderhoudsperiode in 2023 af te kunnen wijken van de standaardregels in het Luchthavenverkeersbesluit Schiphol over baan- en routegebruik. Ook is verzocht om vervangende grenswaarden voor de geluidbelasting vast te stellen.

  • Regeling tarieven transportsectoren

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat werkt aan een nieuw tarievenstelsel voor vergunningen die door of in mandaat van de Inspectie Leefomgeving en Transport (hierna: ILT) worden verstrekt. In deze Regeling tarieven transportsectoren worden de verschillende regelingen waarin de tarieven zijn vastgelegd teruggebracht tot één regeling voor alle transportsectoren (luchtvaart, scheepvaart, railvervoer en wegvervoer).

  • Regeling erkenning opleidingsinstellingen en assessments VGL

    Het ministerie van IenW wil de nationale trainingseisen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen gelijk trekken met de aangepaste internationale trainingseisen. Hiervoor vervangt IenW de 'Regeling erkenning opleidingsinstellingen en examinering vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht' door de 'Regeling erkenning opleidingsinstellingen en assessments vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht'. Ook wordt de 'Regeling erkenningen vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht' aangepast.

  • Regeling tot wijziging diverse tariefregelingen

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van diverse tariefregelingen voor de transportsectoren. Voor de vergunning- en dienstverlenende werkzaamheden van de Inspectie Leefomgeving en Transport (hierna: ILT) kunnen tarieven in rekening worden gebracht bij de aanvragers. Bij uitbreiding of wijziging van de werkzaamheden van de ILT moeten daarvoor ook nieuwe tarieven voor deze werkzaamheden worden vastgesteld. Deze regeling bepaalt deze nieuwe tarieven.

  • Subsidieregeling Schoon en Emissieloos Bouwmaterieel

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt de Subsidieregeling Schoon en Emissieloos Bouwmaterieel (SSEB) voor. Dit om bij te dragen aan 60% minder stikstof in de bouw in 2030. Door deze regeling kunnen subsidies worden verstrekt voor 1. De aanschaf van een emissieloze bouwmachine, 2. De elektrificatie van een bestaande bouwmachine of de toepassing van een nabehandelingssysteem, en 3. Het ontwikkelen van nieuwe emissieloze bouwmachines en de benodigde tank- en laadoplossingen.

  • Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2024

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2024 voor. Onderhoud is noodzakelijk om de zes start- en landingsbanen en alle taxibanen in goede conditie én veilig te houden en zo aan Europese veiligheidsregels te blijven voldoen. Om deze werkzaamheden uit te kunnen laten voeren heeft de luchthaven Schiphol het ministerie gevraagd om tijdens de onderhoudsperioden in 2024 af te kunnen wijken van de standaardregels in het Luchthavenverkeerbesluit Schiphol (LVB) over baan- en routegebruik. Ook heeft Schiphol gevraagd om vervangende grenswaarden voor de geluidbelasting vast te stellen.

  • NFP wijzigingspakket 2018-2

    Het ontwerpbesluit Nationaal Frequentieplan wijzigingspakket 2018-2 wordt ter inzage gelegd om eenieder de gelegenheid te bieden opmerkingen over het wijzigingsbesluit in te dienen en de frequentietabel te controleren op de correcte vermelding van rechten.

  • Herzien concept AMvB Verkeerverdelingsregel tussen Amsterdam Airport Schiphol (AAS) en Lelystad Airport (LA)

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een verkeersverdelingsregel voor tussen Amsterdam Airport Schiphol (AAS) en Lelystad Airport (LA). Met deze verkeersverdelingsregel wil het ministerie de internationale netwerk- en hubfunctie van AAS maximaal ondersteunen. In deze consultatie wordt een herziene conceptversie van de verkeersverdelingsregel voorgelegd.