Zoekresultaat

129 resultaten
U heeft gezocht op: Lucht

Sorteren op:
  • Experimenteerregeling Schiphol

    Het kabinet heeft in juni 2022 gekozen om met voorrang de geluidsoverlast van Schiphol aan te pakken en tegelijk de economische (hub)functie te behouden. Hiervoor is een aantal maatregelen aangekondigd. De eerste maatregel is het beëindigen van het zogenaamde anticiperend handhaven van de geluidsnormen, gecombineerd met een regeling om het strikt preferentieel baangebruik voort te kunnen zetten. Het anticiperend handhaven wordt per 1 november 2023 beëindigd.

  • Wijziging RVV 1990 in verband met aanpassing definitie rolstoeltoegankelijke voertuigen

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990), om de definitie van ‘voor rolstoelen toegankelijk voertuig’ te wijzigen. 

  • Vervallen ruimtereservering voor de parallelle Kaagbaan

    De minister van Infrastructuur en Waterstaat maakte op 12 juni 2023 bekend dat er geen nieuwe start- en landingsbaan op Schiphol komt. De reservering op een stuk grond voor de aanleg van de zogeheten ‘parallelle Kaagbaan’ wordt geschrapt. Het schrappen van de reservering is een voorgenomen besluit waarvoor bestaande regels moeten worden aangepast. Om de reservering voor de zogeheten parallelle Kaagbaan te schrappen moet namelijk het ‘Besluit algemene regels ruimtelijke ordening’ (Barro) worden aangepast. Hiervoor start het ministerie een internetconsultatie. De consultatie is bedoeld om reacties en meningen op te halen. Na de verwerking van alle binnengekomen reacties wordt het besluit waarschijnlijk in het najaar van 2023 in de ministerraad behandeld. 

  • Balanced Approach Schiphol

    ** For English, please go to www.luchtvaartindetoekomst.nl/onderwerpen/samenwerking/ba/english-version. Here you will find all relevant information about this consultation, including attached documents and an instruction how to leave behind your response. **

  • Partiële wijziging van het Wetboek van Strafrecht, het Wetboek van Strafvordering en enkele andere w

    Dit concept-wetsvoorstel bevat voornamelijk technische en redactionele verbeteringen van bestaande wetgeving. Daarnaast worden twee nieuwe strafbaarstellingen voorgesteld in verband met de aanpassing van onze strafwetgeving aan recente ontwikkelingen in de maatschappij en de rechtspraktijk.

  • NFP wijzigingspakket 2018-2

    Het ontwerpbesluit Nationaal Frequentieplan wijzigingspakket 2018-2 wordt ter inzage gelegd om eenieder de gelegenheid te bieden opmerkingen over het wijzigingsbesluit in te dienen en de frequentietabel te controleren op de correcte vermelding van rechten.

  • Herzien concept AMvB Verkeerverdelingsregel tussen Amsterdam Airport Schiphol (AAS) en Lelystad Airport (LA)

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een verkeersverdelingsregel voor tussen Amsterdam Airport Schiphol (AAS) en Lelystad Airport (LA). Met deze verkeersverdelingsregel wil het ministerie de internationale netwerk- en hubfunctie van AAS maximaal ondersteunen. In deze consultatie wordt een herziene conceptversie van de verkeersverdelingsregel voorgelegd.

  • Informatieplicht luchthavens

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Wet luchtvaart. Aanleiding is de maatschappelijke vraag om meer regie van de minister op o.a. luchthaven Schiphol. Hiervoor is een versterking van de informatiepositie van het ministerie nodig. In de Luchtvaartnota en Uitvoeringsagenda is opgenomen dat er hiervoor een informatieplicht voor luchthavens moet komen, ook voor burgerluchtvaart op militaire luchthavens.

  • Wijzigingsregeling SEEH

    De Subsidie energiebesparing eigen huis (SEEH) wordt gewijzigd door een nieuwe subsidiecategorie toe te voegen. Deze nieuwe subsidiecategorie maakt het voor verenigingen met een eigen parkeergelegenheid mogelijk om subsidie aan te vragen voor advies voor de aanleg van één of meer oplaadpunten (bij verenigingen).

  • Tabaks- en rookwarenregeling

    In 2014 heeft de Europese Unie ingestemd met de nieuwe Tabaksproductenrichtlijn. De richtlijn beoogt het beter functioneren van de interne markt voor tabaks- en aanverwante producten, met als uitgangspunt een hoog niveau van bescherming van de volksgezondheid. Nederland is verplicht om de voorschriften uit de richtlijn uiterlijk 20 mei 2016 in te voeren. Met de consultatieprocedure wordt het concept voorgelegd van de Tabaks- en rookwarenregeling, die onderdelen van deze richtlijn implementeert.