Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport

Reactie

Naam Novequine (Emmy de Veen)
Plaats Oene
Datum 16 oktober 2017

Vraag1

Heeft u verbetervoorstellen voor de aansluitroutes van Lelystad Airport op het hogere luchtruim binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet?
Geachte mevrouw Dijksma,
Ik ben een verontruste bewonder uit Oene. Indien deze laagvliegroute wordt uitgevoerd gaan er in 2019 minimaal 72 vliegtuigen per dag laag over mijn huis en bedrijf vliegen. Mijn coachingsbedrijf met behulp van paarden krijgt dan tijdens een sessie van twee uur 6 vliegtuigen op 1800 meter over zich heen vliegen met het daarmee gepaard gaande lawaai. De noodzaak om een reactie te geven op de internetconsultatie met betrekking tot de “Beleidsnota aansluitroutes Lelystad Airport en de daarbij behorende detailkaarten, versie 5 oktober 2017”.
De tekst over het Luchthavenbesluit Lelystad(2015) en daaropvolgende zinnen tot .. luchtruim is u bekend.
Uw oplossing voor dit probleem is laagvliegen boven grote delen van Nederland. Dit is niet acceptabel.
Mijn verbetervoorstel voor de aansluitroutes is: opschorting van de opening van Lelystad Airport, versnelde herindeling van het Nederlandse luchtruim en het starten van een nieuw ontwerpproces voor de aansluitroutes.
Mijn bezwaren tegen de beoogde laagvliegroutes:
Laagvliegen: - mag niet de nieuwe norm worden in Nederland. .Nergens in de wereld wordt er over zo’n lange afstand laag gevlogen. -
tast het leefklimaat in Gelderland aan;
- zorgt voor geluidsoverlast voor 750.000 personen;
Gezien beperkte ruimte zie volgende tekstbestand.

Emmy de Veen

Bijlage