Zoekresultaat

665 resultaten
U heeft gezocht op: Weg

Sorteren op:
  • Projectstimuleringsregeling Interreg VI

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt de Projectstimuleringsregeling (PSR) Interreg VI voor. Dit geeft financiële ondersteuning bij het indienen van een projectvoorstel voor enkele transnationale Interreg programma’s. De subsidieregeling heeft een looptijd van drie jaar en is bedoeld voor lagere overheden, stichtingen, verenigingen en regionale ontwikkelingsmaatschappijen. IenW bood deze regeling ook in eerdere programmaperiodes aan.

  • Publicaties op internet

    Het wetsvoorstel maakt mogelijk dat bekendmakingen aan personen zonder bekende woon- of verblijfplaats elektronisch worden gedaan. Deze publicaties vinden thans in dagbladen plaats en worden op grond van het voorstel in de (elektronische)Staatscourant geplaatst.

  • Rarro

    De aanpassing Rarro (Regeling algemene regels ruimtelijke ordening) betreft: toevoeging 2 antennelocaties Scheveningen en Woensdrecht, kaartcorrectie antennelocaties Huisduinen, uitwerking Barro voor civiele radar Schiphol TAR West, toevoeging militaire radar Wemeldinge en civiele secundaire radar Schiphol Centrum, aanwijzen van reserveringsstroken i.v.m. verbreding van de A20, A15 en A2, grenswijziging militair oefenterrein Vughtsche Heide, vervallen aanwijzing milit. luchtvaartterrein Brüggen.

  • Recht op een eerlijk proces in de Grondwet

    Het wetsvoorstel voegt een bepaling toe aan de Grondwet: het recht op een eerlijk proces voor een onafhankelijke en onpartijdige rechter binnen een redelijke termijn. Ook wordt het daaraan inherente recht op toegang tot de rechter gewaarborgd in deze wijziging van artikel 17 Grondwet. Een dergelijk algemeen grondrecht is thans niet in de Nederlandse Grondwet gewaarborgd.

  • Reclameverbod

    Wijziging van de Tabaks- en rookwarenregeling uitbreiding van het reclameverbod. Deze wijziging betreft enkele technische wijzigingen ten gevolge van de aanpassing van de Tabaks-en rookwarenwet ten aanzien van het reclameverbod.

  • Reclameverbod en decentrale bevoegdheid

    Wetswijziging van de Tabaks- en rookwarenwet inzake (A) uitbreiding van het reclameverbod en (B) een verduidelijk van de bevoegdheid van provincies en gemeenten.

  • RED II Regeling energie vervoer kalenderjaren 2022-2030

    Het Ministerie van IenW bereidt de implementatie voor van het vervoersgedeelte van de EU herziene Richtlijn hernieuwbare energie (RED II). Hierbij worden ook afspraken uit het Klimaatakkoord en het Duurzaamheidskader Biogrondstoffen uitgewerkt. Eerder is de Wet milieubeheer in 2021 aangenomen in de Tweede en Eerste Kamer, en het bijbehorende Besluit is in november 2020 al geconsulteerd. In de voorliggende consultatie staat de Regeling energie vervoer 2022-2030 centraal.

  • REDII besluit energie vervoer kalenderjaren 2022 2030

    Het Ministerie van IenW bereidt de omzetting voor van het mobiliteitsgedeelte van de EU herziene Richtlijn hernieuwbare energie (RED II). Hierbij worden ook afspraken uit het Klimaatakkoord en het Duurzaamheidskader Biogrondstoffen uitgewerkt, en draagt deze wetgeving bij aan de verduurzamen van de mobiliteitssector. De benodigde wetswijziging is in januari 2020 al ter consultatie gegaan. Nu, in deze consultatie, staat het ontwerp-Besluit energie vervoer periode 2022-2030 centraal.

  • Reductie grondafhandelingsbedrijven Schiphol

    Grondafhandeling op luchthavens bestaat uit verschillende onderdelen, o.a. bagageafhandeling, platformafhandeling en vracht-en postafhandeling. Op luchthaven Schiphol zijn verschillende problemen ontstaan. Uit onderzoek blijkt dat het hoge aantal afhandelaren leidt tot inefficiëntie, waardoor onder meer de kwaliteit van de dienstverlening onder druk komt te staan. Er zijn nu zes verschillende bedrijven. Hierdoor is de concurrentie tussen deze bedrijven hoog, waardoor er minder aandacht is voor de kwaliteit van de dienstverlening, de werkdruk voor de medewerkers en de werkomstandigheden.

  • Regeling aansprakelijkheid kernongevallen

    Deze regeling bepaalt de bedragen waarvoor exploitanten van kerninstallaties aansprakelijk zijn in afwijking van het uitgangspunt in de de wet dat de exploitanten in beginsel aansprakelijk zijn voor een maximumbedrag van € 1,2 miljard.