Zoekresultaat

638 resultaten
U heeft gezocht op: Weg

Sorteren op:
  • Wijziging Regeling C02-heffing industrie voor overdracht restgassen

    Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat bereidt een wijziging voor op de Regeling CO2-heffing industrie. Met deze Regeling is de CO2-heffing industrie ingevoerd. Die heffing is vormgegeven als een heffing met een afnemende vrijgestelde voet (dispensatierechten). Dit betekent dat bedrijven vrijstelling hebben van de CO2-heffing tot aan deze vrijgestelde voet. Door de huidige vorm van de Regeling bestaat er een risico bij faillissement wanneer overdracht van restgassen tussen partijen plaatsvindt. Dit risico ontstaat doordat de dispensatierechten bij overdracht van deze restgassen niet automatisch worden gestort bij de ontvanger van deze restgassen, terwijl de lasten van de heffing wel naar de ontvangende partij worden overgedragen. Door deze wijziging wordt dit risico weggenomen.

  • Wijziging Regeling energie vervoer

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) bereidt een aanpassing voor van de Regeling Energie voor Vervoer 2024. De vermenigvuldigingsfactor voor inboekingen aan de zeevaartsector wordt 0,4. Met de wijziging wil de staatssecretaris de balans in het systeem Energie Vervoer tussen de zeevaart- en de wegsector herstellen.

  • wijziging Regeling energie vervoer ivm UER's en scheepvaart 2021

    Het ministerie van IenW bereidt een wijziging voor van de Regeling energie vervoer: 1 In de regeling wordt de inzet van biobrandstoffen in zeevaart uitgesloten, waarbij het voornemen is de inzet van geavanceerde biobrandstoffen in zeevaart wel toe te staan. Conform voornemens uit Kamerstuk 34717-8. 2 De mogelijkheid om met exploitatiereductie-eenheden te voldoen aan de broeikasgasemissiereductieverplichting wordt doorgezet in verband met de overgang naar nieuwe wettelijke regels per 1-1-‘22.

  • Wijziging Regeling energie vervoer kalenderjaren 2022-2030

    Het ministerie van IenW wil de Regeling energie vervoer wijzigen: • Inboekmogelijkheden voor leveringen hernieuwbare energie aan de binnenvaart en leveringen van EN15940 biobrandstof worden versoepeld; • De lijst inboekbare vaste installaties wordt uitgebreid; • Een mogelijke verlaging van de multiplier zeevaart wordt voorgelegd; • De vermenigvuldigers voor inboekingen van verschillende categorieën energiedragers worden verlaagd; • en enkele tekstuele verduidelijkingen.

  • Wijziging Regeling erkende instanties vervoer gevaarlijke stoffen

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling erkende instanties vervoer gevaarlijke stoffen, en de bijlagen van enkele aanverwante regelingen (VLG, VSG en VBG). De systematiek van het verlenen van erkenningen wordt gewijzigd: er wordt voortaan verwezen naar concrete handelingen en niet meer naar opsommingen in andere systemen. Daarnaast worden enkele zaken gecorrigeerd.

  • Wijziging Regeling erkenning bedrijfsvoorraad en Regeling taken RDW ivm afvalbeheerbijdrage

    Het ministerie van IenW bereidt een wijziging voor van twee ministeriële regelingen. Aanleiding is dat de afvalbeheerbijdrage overeenkomst tussen Stichting Auto & Recycling (SAR) en fabrikanten en importeurs van personenauto’s en lichte bedrijfsauto’s algemeen verbindend wordt. In deze overeenkomst neemt SAR de verantwoordelijkheid voor inzameling en recycling van voertuigen over. De wijzigingen waarborgen dat de afvalbeheerbijdrage is betaald voordat een voertuig wordt ingeschreven.

  • Wijziging Regeling operationele beperkingen lawaaiige luchtvaartuigen Schiphol

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor op de Regeling operationele beperkingen lawaaiige luchtvaartuigen Schiphol. Vliegtuigen op Schiphol worden weliswaar steeds stiller, maar er is een categorie oudere, meer lawaaiige toestellen die naar verhouding voor veel klachten zorgt vanwege geluidshinder bij omwonenden. Deze categorie noemen we ‘marginaal conforme’ vliegtuigen. Vaak betreft deze categorie zwaar beladen vrachtvliegtuigen die met vol vermogen opstijgen en maar langzaam hoogte winnen. Deze vliegtuigen zien we liever niet (meer) op Schiphol.

  • Wijziging Regeling Spoorverkeer

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging van de Ministeriële regeling spoorverkeer voor. Hiermee wordt de regeling in lijn gebracht met Europese regelgeving, en worden enkele specifiek Nederlandse nationale voorschriften opgeheven. Ook bevat de nieuwe regeling een verbetering van de zogenaamde S(top)-borden, met name de zichtbaarheid, attentiewaarde en éénduidigheid.

  • Wijziging Regeling tarieven Spoorwegwet 2012 ivm wijziging en verlenging

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling tarieven Spoorwegwet 2012. Hiermee wordt een tarief vastgesteld voor het verlengen van een machinistenvergunning. Daarnaast wordt een aantal technische wijzigingen doorgevoerd. De belangrijkste is bij wijziging van een reeds verleend vergunningsproduct: het vaste, verlaagde tarief voor een administratieve wijziging wordt vervangen door een uurtarief.

  • Wijziging Regeling tijdelijke tolheffing Blankenburgverbinding en ViA15

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling tijdelijke Tolheffing Blankenburgverbinding en ViA15. Deze wijzigingsregeling is een uitwerking van de Wet tijdelijke tolheffing Blankenburgverbinding en ViA15 en het bijbehorende wijzigingswetsvoorstel (zie de links bij “ondersteunende documenten”).