Zoekresultaat

695 resultaten
U heeft gezocht op: Weg

Sorteren op:
  • Schorsende werking beroep Dublinzaken

    Door dit voorstel tot wijziging van de Vreemdelingenwet 2000 wordt in Dublinzaken aan het beroep in eerste aanleg tegen het overdrachtsbesluit automatisch schorsende werking toegekend. Hierdoor schort een voorlopige voorziening in hoger beroep weer in alle gevallen de overdrachtstermijn in Dublinzaken op. Dit betekent dat in minder zaken de overdrachtstermijn zal verstrijken en dit dus in minder gevallen in de weg zal staan aan een overdracht naar de lidstaat die de asielaanvraag moet behandelen. 

  • Schorsingstermijn kentekenbewijs

    Per 1 januari 2014 is met de wijziging van de Wegenverkeerswet de vaststelling van de schorsingtermijn van de geldigheid van een kentekenbewijs gedelegeerd naar ministeriële regeling (Regeling schorsing geldigheid tenaamstelling). Hiermee wordt het mogelijk de schorsingstermijn relatief eenvoudig aan te passen en indien wenselijk andere termijnen te hanteren voor verschillende voertuigcategorieën.

  • security.txt (standaard voor veilig internet)

    Forum Standaardisatie toetst of de standaard security.txt geschikt is om te verplichten aan de overheid (‘pas toe of leg uit’-verplichting). In deze openbare consultatie kunt u reageren op dit advies van de experts. security.txt is een standaard voor security-contactinformatie. Forum Standaardisatie adviseert de publieke sector over het gebruik van ICT-standaarden en onderhoudt de lijst met ICT-standaarden die verplicht of aanbevolen zijn voor de overheid.

  • standaardverpakking voor sigaretten en shag

    Het doel van het conceptbesluit is het creëren van een delegatiegrondslag om bij ministeriële regeling eisen te stellen aan de standaardverpakkingen van sigaretten en shagtabak. Neutrale verpakkingen verminderen de aantrekkelijkheid van rookwaar en vergroten het bewustzijn van de schadelijkheid van roken. Het kabinet wil een rookvrije generatie realiseren in 2040, waarbij geen enkele jongere meer rookt. Neutrale verpakkingen is één van de maatregelen van dit akkoord.

  • Startende en stoppende exploitanten

    Op grond van de nationale CO2-heffing industrie worden voor exploitanten van industriële installaties ieder jaar de uitstoot en het aantal dispensatierechten bepaald op basis van verschillende, soms geverifieerde, documenten. Bij bedrijven die nieuw onder de heffing komen te vallen, of voor nieuwe installaties die een vergunning krijgen (hierna: startende exploitanten) is er een mogelijkheid dat de benodigde documentatie, en de verificatie daarvan, niet tijdig kan worden ingediend, wegens samenloop met het Europese emissiehandelssysteem. Dit zorgt voor uitvoeringslasten bij de Nederlandse Emissieautoriteit (NEa) en voor onnodige administratieve lasten bij startende exploitanten. Daarnaast zijn bedrijven waarvan de vergunning wordt ingetrokken (hierna: stoppende exploitanten) momenteel over hun laatste jaar niet meer verplicht om bepaalde documentatie, soms geverifieerd, in te dienen waardoor de NEa niet meer de uitstoot en het aantal dispensatierechten kan bepalen over dit laatste jaar.

  • Startprocedure B3-scholen en hardvochtigheden vso en pro

    Dit wetsvoorstel wijzigt in de eerste plaats de startprocedure van niet-bekostigde scholen, de zogenoemde B3-scholen. Nu start een dergelijke school, en onderzoekt de inspectie daarna pas of aan de wet wordt voldaan. Dat wordt veranderd: de inspectie kan voortaan voordat de school onderwijs verzorgt onderzoek doen. Ten tweede worden twee zogenoemde ‘hardvochtigheden’ in de regelgeving voor het pro en het vso weggenomen.

  • Stimuleringsregeling aardgasvrije huurwoningen

    Deze subsidieregeling levert een bijdrage aan het CO2-neutraal maken van de woningvoorraad in 2050. De Startmotor als onderdeel van het Klimaatakkoord richt zich op de versnelling en opschaling van het aansluiten van woningen op warmtenetten. De Stimuleringsregeling Aardgasvrije Huurwoningen (SAH) draagt financieel bij aan de investeringen die verhuurders moeten doen om woningen aardgasvrij te maken en aan te sluiten op een warmtenet.

  • Strafbaarstelling Leeftijdsdiscriminatie

    Met deze wet beogen de initiatiefnemers om strafrechtelijke vervolging van leeftijdsdiscriminatie mogelijk te maken net zoals strafrechtelijke vervolging wettelijk al mogelijk is voor discriminatie op grond van ras, geslacht, godsdienst of levensovertuiging, seksuele gerichtheid of lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, en met dezelfde strafmaat.

  • Subsidie Publieke Laadinfrastructuur zwaar vervoer (SPuLa)

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat werkt aan een subsidieregeling voor publiek toegankelijke laadinfrastructuur voor zware voertuigen. Omdat er nog maar weinig batterij-elektrische vrachtauto’s (BEV’s) zijn, komt de uitrol van logistieke laadinfrastructuur nu maar langzaam op gang. Het doel van de regeling is de uitrol te versnellen. Met deze regeling kunnen investeerders subsidie ontvangen voor publiek toegankelijke laadpunten voor zware voertuigen, wat op zijn beurt de transitie naar schone mobiliteit bevordert.

  • Subsidieregeling circulair implementeren en opschalen

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) bereidt een subsidieregeling ‘circulair implementeren en opschalen’ voor. De subsidie richt zich op circulaire projecten, waardoor materialen en producten langer en vaker gebruikt worden. Dit kan bijvoorbeeld door hergebruik, reparatie of opnieuw produceren van producten en materialen in plaats van de standaard productie-gebruik-afval keten. Deze subsidie helpt bedrijven bij het starten en opschalen van vernieuwende circulaire projecten.