Zoekresultaat

639 resultaten
U heeft gezocht op: Weg

Sorteren op:
  • wijziging Rnb en Or (snelheidsmaatregel uit stikstofregister)

    Deze wijzigingsregeling schrapt de begin 2020 ingevoerde landelijke verlaging van de maximum-snelheid op snelwegen als bronmaatregel die stikstofruimte oplevert voor het stikstofregistratiesysteem. In samenhang daarmee komt AERIUS Register versie 2021 beschikbaar. Daarnaast wordt met deze regeling AERIUS Monitor versie 2021 voorgeschreven voor de monitoring voor de omgevingswaarde voor stikstofdepositie voor 2030.

  • Wijziging RTIV ivm aanpassing van de fair value verhouding

    Corporaties en projectontwikkelaars kunnen bij de verkoop van woningen gebruik maken van een verkoop onder voorwaarden-constructie (hierna: VoV). Bij een VoV-constructie krijgt de koper korting bij de aankoop van een woning doordat een deel van de marktwaarde van de woning niet direct betaald hoeft te worden, en in ruil daarvoor deelt de verkoper via een vaste verhouding (‘fair value’) in de waardeontwikkeling van de woning bij verkoop. Deze fair value-verhouding is vanwege de marktomstandigheden aan aanpassing toe. 

  • Wijziging RVV 1990 in verband met aanpassing definitie rolstoeltoegankelijke voertuigen

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990), om de definitie van ‘voor rolstoelen toegankelijk voertuig’ te wijzigen. 

  • Wijziging RVV 1990 ivm voorwaarden en overgangsbepalingen van nul-emissiezones

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een aanpassing voor van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990). In het RVV 1990 is al geregeld dat het voor gemeenten per 2025 mogelijk is nul-emissiezones (ZE-zones) voor stadslogistiek in te stellen. Met deze aanpassing wordt een overgangsregeling vastgesteld voor vrachtwagens en bestelwagens. Ook worden in het ontwerp-besluit de landelijke vrijstellingen en ontheffingen bepaald.

  • Wijziging RWN herkrijging en verlies Nederlanderschap na langdurig verblijf buiten Koninkrijk en EU

    In het coalitieakkoord ‘Omzien naar elkaar, vooruitkijken naar de toekomst’ staat dat het automatisme wordt herzien waarbij Nederlanders met een meervoudige nationaliteit na langdurig verblijf buiten het grondgebied van de Europese Unie het Nederlanderschap verliezen. Voor hen wordt het gemakkelijker het Nederlanderschap te behouden naast hun andere nationaliteit of, voor degenen die het na 1 april 2003 verloren, te herkrijgen. Dit wetsvoorstel strekt daartoe.

  • Wijziging RWN ivm het intrekken van het Nederlanderschap

    Wijziging van de Rijkswet op het Nederlanderschap in verband met het intrekken van het Nederlanderschap in het belang van de nationale veiligheid

  • Wijziging Schepenwet i.v.m. onderwerpen van uiteenlopende aard

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging van de Schepenwet voor. De Schepenwet en de onderliggende regelgeving vormen het kader voor de veiligheid van zeeschepen die onder de vlag van het Koninkrijk opereren. De huidige wet sluit  gedeeltelijk niet meer aan op de praktijk. Daarnaast is onderliggende regelgeving aangepast en de staatkundige structuur van het Koninkrijk gewijzigd. Hierdoor is het wenselijk de Schepenwet te wijzigen.

  • Wijziging Spoorwegwet overwegveiligheid

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging van de Spoorwegwet voor. Overwegveiligheid is een belangrijk thema in het spoorveiligheidsbeleid. Het voorstel is een aanwijzingsbevoegdheid voor de minister van IenW in de Spoorwegwet vast te leggen waarmee maatregelen voor niet actief beveiligde overwegen (nabo) kunnen worden getroffen. Ook wordt het verplicht dat eenieder zorgt dat (land)hekken bij een nabo, indien deze aanwezig zijn, weer gesloten zijn na het oversteken.

  • Wijziging Subsidieregeling Demonstratie Klimaattechnologieën en –innovaties in transport DKTI

    Het ministerie van IenW bereidt een uitbreiding voor van de regeling voor Demonstratie klimaattechnologieën en -innovaties (DKTI). Dit nieuwe onderdeel heet ‘Learning by Using’. Bedrijven die samen kennis willen opdoen met de inzet van zero-emissie (ZE) vrachtwagens kunnen in het kader van Learning by Using subsidie krijgen voor een deel van de kosten voor experimentele ontwikkeling, voertuigen en tank- en laadinfrastructuur. Ook zijn er enkele kleinere wijzigingen in de bestaande regeling.

  • Wijziging subsidieregeling sloop- en ombouwkosten pelsdierhouderij

    De geconsulteerde stukken voorzien in wijzigingen van het Besluit subsidiëring sloop- en ombouwkosten pelsdierhouderij en de Regeling subsidiëring sloop- en ombouwkosten pelsdierhouderij (hierna: de subsidieregeling) om de subsidiebedragen te actualiseren en, waar mogelijk, knelpunten weg te nemen.