Zoekresultaat

76 resultaten
U heeft gezocht op: Voortgezet onderwijs

Sorteren op:
  • Herziening Wet subsidiëring landelijke onderwijsondersteunende activiteiten

    Met het voorstel tot wijziging van de Wet subsidiëring landelijke onderwijsondersteunende activiteiten (Wet SLOA) worden de wettelijke taken van Stichting Cito en Stichting SLO vastgelegd en wordt de subsidiëring van andere instellingen, ten behoeve van onderwijsonderzoek, beëindigd.

  • Onderwijswetten Friese taal

    Provincie Fryslân krijgt de bevoegdheid de kerndoelen voor het onderwijs in de Friese taal vast te stellen. Daar worden wel voorwaarden aan verbonden. Ook mag de provincie voortaan een gedeeltelijke ontheffing van het onderwijs in de Friese taal geven.

  • Besluit uitwisseling leer- en begeleidingsgegevens

    Consultatie van onderwijsinstellingen, ouders en leerlingen en softwareleveranciers over het besluit uitwisseling leer- en begeleidingsgegevens.

  • Stichten en opheffen openbare scholen en verlenging opheffingstermijn in het primair onderwijs

    Het ministerie van OCW verzoekt u te reageren op het voorstel om de stichtings- en opheffingssystematiek in het primair onderwijs op een aantal punten te versoepelen.

  • Wijzigingen in de examinering in het vo en mbo vanwege de referentieniveaus en vanwege de beroepsgerichte kwalificatiestructuur in het mbo

    Deze AMvB wijzigt het Eindexamenbesluit VO, het Staatsexamenbesluit VO en het Examen- en kwalificatiebesluit beroepsopleidingen WEB in verband met examinering referentieniveaus Nederlandse taal en rekenen in het vo en mbo 2 en 3 en in verband met de invoering van de beroepsgerichte kwalificatiestructuur in het mbo. Raadpleeg voor uitleg van de inhoud en achtergronden van de regeling de service documenten mbo en vo en de voortgangsrapportage implementatie referentieniveaus taal en rekenen.

  • Centrale eindtoets en leerling- en onderwijsvolgsysteem primair onderwijs.

    Wij vragen uw mening over de volgende onderwerpen: • wel of geen wereldoriëntatie in de eindtoets • invoering en afnamemoment van een centrale eindtoets voor Nederlandse taal en rekenen-wiskunde • verplicht leerling- en onderwijsvolgsysteem • het meten van de toegevoegde waarde/leerwinst en de functie daarbij van een begintoets