Zoekresultaat
471 resultaten
U heeft gezocht op:
Water
- vorige pagina
- 1
- ...
- 26
- 27
- 28
- ...
- 48
- volgende pagina
-
Wijziging Scheepsafvalstoffenbesluit Rijn- en binnenvaart voor samenvoeging fasen I en II verbod varend ontgassen
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van het Scheepsafvalstoffenbesluit Rijn- en binnenvaart. Met de wijziging wordt het verbod op varend ontgassen uitgebreid. Door de uitbreiding geldt het verbod vanaf 1 juli 2024 of zo snel mogelijk daarna niet alleen voor de stoffen bedoeld in fase I van het verbod uit het CDNI-verdrag, maar ook voor de stoffen bedoeld in fase II.
-
Wijziging van de loodsplichtregeling 2021
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging van de Loodsplichtregeling 2021 voor. De Loodsplichtregeling 2021 is onderdeel van het vernieuwde stelsel van loodsplichtregelgeving (Loodsplicht Nieuwe Stijl), die op 1 januari 2021 in werking is getreden. Dit stelsel bevat regels over ontheffing en vrijstelling van de loodsplicht ten behoeve van de veilige afwikkeling van het scheepvaartverkeer in en rond de Nederlandse zeehavens. De loods adviseert de kapitein aan boord van het schip of vanaf een andere locatie over de te voeren navigatie. Met instemming van de kapitein kan de loods optreden als verkeersdeelnemer.
-
Wijziging Regeling energie vervoer
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) bereidt een aanpassing voor van de Regeling Energie voor Vervoer 2024. De vermenigvuldigingsfactor voor inboekingen aan de zeevaartsector wordt 0,4. Met de wijziging wil de staatssecretaris de balans in het systeem Energie Vervoer tussen de zeevaart- en de wegsector herstellen.
-
Wijziging Besluit energie vervoer voor verhoging percentage jaarverplichting 2024
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) bereidt een aanpassing voor van het Besluit energie vervoer in 2024. De hoogte van de jaarverplichting wordt in 2024 28,4%. Hiermee wil IenW de ambitie waar maken om meer fossiele brandstoffen te vervangen door hernieuwbare brandstoffen. IenW voert hiermee het besluit van het kabinet uit om jaarlijks 20 petajoule (PJ) extra hernieuwbare brandstoffen in het wegverkeer verplicht beschikbaar te stellen.
-
Aanschafsubsidieregeling Zero-Emissie Trucks (AanZET)
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat introduceerde in 2022 de Aanschafsubsidie Zero-Emissie Trucks (AanZET). Deze regeling wordt in 2024 op een aantal punten gewijzigd, waaronder de subsidiepercentages.
-
Wijziging van de Regeling burgerluchthavens voor het rekenen met actuele gegevens
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een aanpassing voor van de Regeling Burgerluchthavens over de berekende geluidsbelasting van luchtvaartuigen die gebruikt worden voor spoedeisende hulpverlening en/of politietaken (zoals trauma- en politiehelikopters).
-
Wijziging van de Regeling milieu-informatie luchthaven Schiphol en de Regeling burgerluchthavens
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt wijzigingen voor van de Regeling milieu-informatie luchthaven Schiphol en de Regeling burgerluchthavens.
-
Regeling gevelisolatie Schiphol 2023
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt de Regeling gevelisolatie Schiphol 2023 voor.
-
Regeling voertuigen, Invoering nationale typegoedkeuring mobiele machines
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling voertuigen. Door de wijziging komt er een nationale typegoedkeuring voor mobiele machines, zodat maar één voertuig van een serie identieke mobiele machines gekeurd hoeft te worden. Daardoor kunnen mobiele machines sneller ingeschreven worden in het kentekenregister. Ook worden de eisen aangepast voor het gebruik op de weg van (land)bouwvoertuigen en mobiele machines. Door de aanpassing van deze eis wordt beter aangesloten bij de praktijk en wordt de verkeersveiligheid gewaarborgd.
-
Wijziging Besluit Spoorverkeer en Regeling Spoorverkeer
Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van het Besluit spoorverkeer en de Regeling spoorverkeer. Deze wijzigingen zijn een implementatie van Europese regelgeving, en voor het grootste gedeelte dus verplicht om door te voeren in Nederland. Een gevolg is onder andere dat er wijzigingen in de veiligheidsbeheersystemen van infrastructuurbeheerder en spoorwegondernemingen moeten komen.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 26
- 27
- 28
- ...
- 48
- volgende pagina