Wet lokaal spoor
Dit wetsvoorstel geldt voor railverbindingen die onder decentrale verantwoordelijkheid vallen. De huidige wetgeving is gefragmenteerd, technisch gedetailleerd en weinig flexibel. Het toezicht is versnipperd. De nieuwe wetgeving sluit aan op de huidige bestuurlijke verhoudingen waarbij provincie en stadsregio verantwoordelijk zijn voor het regionale OV. Zij zorgt voor een permanente verbetering van de veiligheid en maakt technische ontwikkelingen, zoals trams op hoofdspoorwegen, mogelijk.
Reacties op de consultatie
In totaal zijn 13 reacties op deze consultatie openbaar.
-
GVB (W. Lagendijk)
Amsterdam | 30 juli 2010 (14:19)
-
ProRail (R. Loggers)
Utrecht | 30 juli 2010 (11:29)
-
EVO (Ing. R.J. Slotema)
Zoetermeer | 29 juli 2010 (14:27)
-
KNV Spoorgoederenvervoer (Heer G.J. ter Poorten)
Den Haag | 29 juli 2010 (13:50)
-
Ingenieursbureau Oranjewoud BV (ir. CH MAN)
Capelle aan den IJssel | 29 juli 2010 (09:22)
-
Stadsregio Amsterdam (Drs. N. van Paridon)
Amsterdam | 28 juli 2010 (16:47)
-
HTM Personenvervoer NV (mr H.G. Schous)
's - Gravenhage | 28 juli 2010 (14:58)
-
Gemeente Amsterdam, DIVV (Ing. H.G. Waling)
Amsterdam | 28 juli 2010 (14:13)
-
Stichting railAlert (Ir. J.Tj. Kerkhoven)
Utrecht | 26 juli 2010 (10:45)
-
Movares Nederland BV (drs GP Kolk)
Utrecht | 21 juli 2010 (15:07)