Zoekresultaat
3056 resultaten
U heeft gezocht op:
-
Wijzigingsregeling lokale aanpak isolatie Nationaal Isolatieprogramma
Het demissionaire kabinet wil 425 miljoen euro inzetten voor kwetsbare dorpen en wijken. Hiervan is 400 miljoen euro bedoeld voor de lokale aanpak isolatie. Met deze wijzigingsregeling wordt 119 miljoen euro dit jaar extra aan gemeenten beschikbaar gesteld voor de lokale aanpak. De overige middelen komen in latere tranches van de lokale aanpak beschikbaar. Het toevoegen van de extra middelen is nog afhankelijk van parlementaire besluitvorming over de begroting van het ministerie van BZK waarin deze middelen zijn opgenomen. Daarnaast wordt het doel van de regeling verduidelijkt door expliciet te maken dat de middelen voor mensen zijn bedoeld die te maken hebben met energiearmoede of een risico daarop.
-
Wijzigingsregeling Omgevingsregeling (aanpassing Safeti-NL en Rekenvoorschrift omgevingsveiligheid)
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Omgevingsregeling. Als onderdeel van het omgevingsveiligheidsbeleid moet voor een aantal milieubelastende activiteiten een risicocontour worden berekend. De voorgenomen wijziging wijst een nieuwe versie van de voorgeschreven rekensoftware (Safeti-NL) en het bijbehorende Rekenvoorschrift omgevingsveiligheid van het RIVM aan.
-
Wijzigingsregeling Omgevingsregeling bijlage III
Dit is een conceptwijziging ten behoeve van het uitvoeren van onderhoudswijzigingen aan bijlage III bij de Omgevingsregeling op het gebied van militaire terreinen en terreinen met een militair object.
-
Wijzigingsregeling overdragen van vorderingen uit hoofde van een kredietovereenkomst
Consultatie van de concept-regeling tot wijziging van de Vrijstellingsregeling Wft in verband met het aanpassen van de artikelen die betrekking hebben op het overdragen van vorderingen uit hoofde van een kredietovereenkomst en de Uitvoeringsregeling Wft in verband met het aanpassen van de dekkingsbedragen voor de beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
-
Wijzigingsregeling Rarro 2021
De conceptwijziging actualiseert kaartbijlagen van de Regeling algemene regels ruimtelijke ordening (Rarro), de Mijnbouwregeling en de Omgevingsregeling als opvolger van de Rarro. De begrenzing van de volgende gebieden wordt gewijzigd: schietbaan en schietterrein Petten; Generaal-majoor De Ruyter van Steveninckkazerne; oefenterrein Oirschotse heide; Vliegbasis Gilze-Rijen; Magazijncomplex Rucphen; en reserveringsgebieden bij de A67, A27, A58, A16, A1, A27/A1 en de Blankenburgverbinding.
-
Wijzigingsregeling Regeling ammoniak en veehouderij en Regeling geurhinder en veehouderij
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van bijlage 1 van de Regeling ammoniak en veehouderij (Rav) en bijlage 1 van de Regeling geurhinder en Veehouderij (Rgv). Met deze wijziging wil het ministerie de regelingen in overeenstemming brengen met de meest recente informatie over emissiefactoren van emissiereducerende huisvestingssystemen voor de veehouderij.
-
Wijzigingsregeling Regeling bodemkwaliteit 2022
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling bodemkwaliteit 2022 (Rbk 2022). In de Rbk 2022 zijn normdocumenten aangewezen die moeten worden gebruikt binnen het Kwalibo-stelsel of voor de uitvoering van voorschriften die zijn opgenomen in de Rbk 2022. Kwalibo staat voor Kwaliteitsborging in het bodembeheer.
-
Wijzigingsregeling SEEH
De Subsidie energiebesparing eigen huis (SEEH) wordt gewijzigd door een nieuwe subsidiecategorie toe te voegen. Deze nieuwe subsidiecategorie maakt het voor verenigingen met een eigen parkeergelegenheid mogelijk om subsidie aan te vragen voor advies voor de aanleg van één of meer oplaadpunten (bij verenigingen).
-
Wijzigingsregeling SEEH 2020
De Subsidie Energiebesparing Eigen Huis (SEEH) wordt op 3 punten gewijzigd. Het toegankelijker maken van de regeling, door middel van het subsidiëren van huurwoningen in gemengde VvE’s en het mogelijk maken dat de subsidie meerdere keren kan worden aangevraagd voor dezelfde woning. Hiermee zal het gebruik van de regeling naar verwachting toenemen. De derde wijziging is de tijdelijke verhoging van het SEEH subsidiepercentage van ongeveer 20% naar 30%.
-
Wijzigingsregeling SLIM
De wijziging van de regeling houdt het volgende in:
-
Wijzigingsregeling studiefinanciering
De regeling regelt onder andere op welke wijze de oud-student een aanvraag kan doen voor de tegemoetkomingen indien deze niet ambtshalve worden vastgesteld of kunnen worden vastgesteld, omdat DUO niet over de juiste gegevens beschikt. De wijzigingsregeling regelt ook de aanvraagprocedure voor mbo-studenten die gebruik willen maken van het overgangsrecht om aan te geven dat ze wensen over te stappen naar het terugbetalingsregime waarin de studieschuld in 15 jaar wordt terugbetaald.
-
Wijzigingsregeling SVVE
De Subsidieregeling Verduurzaming voor Verenigingen van Eigenaars (SVVE) is op 1 januari 2023 gestart voor verenigingen (voornamelijk verenigingen van eigenaars, vve’s). De aanleiding voor het aanpassen van deze regeling is een aantal toezeggingen aan de Kamer en suggesties vanuit marktpartijen en de RVO om de regeling te verbeteren. De voorgenomen wijzigingen betreffen het aanpassen van de voorwaarden voor monumenten, het invoeren van een bonus voor biobased milieuvriendelijk isoleren, het subsidiëren van basislaadinfrastructuur en nog een aantal kleinere en technische wijzigingen.
-
Wijzigingsregeling SVVE 2025
Deze consultatie gaat over een wijziging van de Subsidieregeling Verduurzaming voor Verenigingen van Eigenaars (SVVE). Met deze subsidieregeling wordt verduurzaming van gebouwen van verenigingen (voornamelijk VvE's) gestimuleerd. Via de wijziging die hierbij in internetconsultatie gaat, wordt de regeling verbeterd en toegankelijker gemaakt voor de doelgroep.
-
Wijzigingsregeling tarieven transportsectoren
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling tarieven transportsectoren. Hiermee wordt een verlaagd tarief voor een ontheffingsaanvraag door een specifieke doelgroep toegevoegd. Ook worden enkele verouderde verwijzingen in de regeling hersteld.
-
Wijzigingsregeling tarieven transportsectoren 2024
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling tarieven transportsectoren en de Regeling examinatoren voor luchtvarenden. Het gaat hierbij vooral om indexering van de tarieven voor vergunningen om mensen en/of goederen te mogen vervoeren. Daarnaast worden in de regeling een aantal tekstuele aanpassingen doorgevoerd en tarieven gewijzigd.
-
Wijzigingsregeling terugverdientijdmethodiek en randvoorwaarden onderzoeksplicht
De energiebesparingsplicht wordt aangepast naar de verplichting tot het verduurzamen van energiegebruik en de doelgroep van bedrijven waarop de geactualiseerde energiebesparingsplicht van toepassing is wordt hierbij vergroot. De bestaande terugverdientijdmethodiek moet worden aangepast om ook de terugverdientijd van verduurzamingsmaatregelen die niet tot energiebesparing leiden te kunnen bepalen. Ook moeten bedrijven uit de uitgebreide doelgroep de methodiek kunnen gebruiken.
-
wijzigingsregeling URM en UGM
De maatregelen uit het zesde actieprogramma Nitraatrichtlijn 2018 - 2021, zoals in december 2017 toegezonden aan de Eerste Kamer, aan de Tweede Kamer, en aan de Europese Commissie, worden geïmplementeerd in regelgeving. Voorliggende wijzigingsregeling wijzigt hiertoe de Uitvoeringsregeling gebruik Meststoffen en de Uitvoeringregeling Meststoffenwet, per 1 januari 2019.
-
Wijzigingsregeling vakbekwaamheid energielabeldeskundigen
De onderhavige regeling bevat een verruiming van het bewijs van vakbekwaamheid van erkend energielabeldeskundige, inhoudende dat een bewijs van vakbekwaamheid voor de nieuwe energiebepalingsmethode per 1 januari 2021, de NTA 8800, ook geldt als bewijs van vakbekwaamheid voor de huidige energiebepalingsmethode.
-
Wijzigingsregeling woningbouwimpuls onderscheid grote en kleine gemeenten
Deze wijzigingsregeling maakt het voor kleine gemeenten (<50.000 inwoners) mogelijk om een aanvraag in te dienen voor projecten met een minimale projectgrootte van 200 woningen in plaats van 500 woningen. Verder wordt de score voor urgentie geactualiseerd naar de relatieve woningbouwopgave op basis van de meest recente cijfers in plaats van de cijfers in 2020 en wordt de driepuntschaal (Hoge urgentie, gemiddelde urgentie en lage urgentie) aangepast naar een schaal tussen 2 en 8 die continu is verdeeld. Als laatste worden er relatief kleine aanscherpingen doorgevoerd door voortschrijdend inzicht (bijv. in de indicatoren van het beoordelingskader).
-
Wijzigingsregeling zesde tranche Woningbouwimpuls
Regeling Woningbouwimpuls 2020 wordt op onderdelen gewijzigd met als doel het vergroten van de toegankelijkheid van de regeling en het waarderen van de bijdrage aan de extra woningbouwopgave.
-
Wijzigingsregelingen verlaging Kiwa tarieven
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt twee wijzigingsregelingen voor op het gebied van tarieven voor transportsectoren. De wijzigingen zijn tariefsverlagingen voor het wegvervoer en de lucht- en scheepvaart, gebaseerd op de kostprijzen van de vergunningen. Daarnaast zijn er ook tarieven onder kostendekkend niveau. Echter, gelet op de aanzienlijke economische gevolgen van de Corona-crisis worden deze NIET per 1 juli 2020 verhoogd. Dit is uitgesteld naar een later moment.
-
Wijzigingsvoorstel Wbft
Voorgesteld wordt de Wet bekostiging financieel toezicht te wijzigen. Belangrijkste aanleiding vormt de voorgenomen afschaffing van de overheidsbijdrage ter (mede)financiering van het financieel toezicht.
-
Wijzigingswet afschaffing verbod op het doen ontstaan van embryo's
Dit voorstel strekt ertoe om het door de wetgever als tijdelijk bedoelde verbod op het doen ontstaan van embryo’s voor onderzoek (artikel 24, onderdeel a van de Embryowet) op te heffen. Wel blijven strenge eisen gelden voor het gebruiken van deze embryo's voor onderzoek.
-
Wijzigingswet Appa en enkele andere wetten ten aanzien van politieke ambtsdragers
Dit voorstel van wet ziet op een aantal onderwerpen aangaande het nabestaandenpensioen van (gewezen) politieke ambtsdragers, vergoeding voor deelname aan internationale parlementaire assemblees door leden Eerste Kamer. Deze komen voort uit toezeggingen van de toenmalige Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, gedaan tijdens de behandeling van de wetsvoorstellen die voortvloeien uit advisering door de Commissie Dijkstal.
-
Wijzigingswet beperking toegang UBO-registers
De consultatie betreft een voorstel om de toegang tot de UBO-registers te beperken. Dit naar aanleiding van de uitspraak van het Hof van Justitie van de Europese Unie van 22 november 2022.
-
Wijzigingswet financiële markten 2011
Het ontwerpwetsvoorstel Wijzigingswet financiële markten 2011 bevat zowel enkele inhoudelijke wijzigingen als ook technische, niet-inhoudelijke wijzigingen van de Wet op het financieel toezicht (Wft) en wijzigingen van andere wetgeving op het terrein van de financiële markten. De voorgenomen inwerkingtredingdatum is 1 juli 2011.
-
Wijzigingswet financiële markten 2013
Het wetsvoorstel Wijzigingswet financiële markten 2013 maakt onderdeel uit van de Wijzigingscyclus van nationale regelgeving op het terrein van de financiële markten. Uitgangspunt daarbij is dat jaarlijks alle wijzigingen op het terrein van de financiële markten in één wetsvoorstel worden opgenomen. Het wetsvoorstel heeft een beoogde inwerkingtredingsdatum van 1 januari 2013.
-
Wijzigingswet financiële markten 2014
Het wetsvoorstel Wijzigingswet financiële markten 2014 maakt onderdeel uit van de Wijzigingscyclus van nationale regelgeving op het terrein van de financiële markten. Uitgangspunt daarbij is dat jaarlijks alle wijzigingen op het terrein van de financiële markten in één wetsvoorstel worden opgenomen. Het wetsvoorstel heeft een beoogde inwerkingtredingsdatum van 1 januari 2014.
-
Wijzigingswet financiële markten 2015
Dit wetsvoorstel bevat wijzigingen van de Wet op het financieel toezicht (Wft) en van andere wetgeving op het terrein van de financiële markten. Het wetsvoorstel maakt onderdeel uit van een jaarlijkse wijzigingscyclus, waarbij als uitgangspunt wordt gehanteerd dat daarin alle nationale wet- en regelgeving op het terrein van de financiële markten wordt opgenomen. Het wetsvoorstel heeft als beoogde inwerkingtredingdatum 1 januari 2015.
-
Wijzigingswet financiële markten 2016
Dit wetsvoorstel bevat wijzigingen van de Wet op het financieel toezicht (Wft) en van andere wetgeving op het terrein van de financiële markten. Het wetsvoorstel maakt onderdeel uit van een jaarlijkse wijzigingscyclus, waarbij als uitgangspunt wordt gehanteerd dat daarin alle nationale wet- en regelgeving op het terrein van de financiële markten wordt opgenomen. Het wetsvoorstel heeft als beoogde inwerkingtredingdatum 1 januari 2016.
-
Wijzigingswet financiële markten 2018
Dit ontwerp van een wetsvoorstel bevat wijzigingen van de Wet op het financieel toezicht (Wft), het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering (Rv), Boek 2 van het Burgerlijk Wetboek en enige andere wetten. Beoogd is de Wijzigingswet financiële markten 2018 medio 2018 in werking te laten treden.
-
Wijzigingswet financiële markten 2019
Dit ontwerpwetsvoorstel bevat diverse wijzigingen van de Wet op het financieel toezicht (Wft), de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) en de Wet op het accountantsberoep (Wab).
-
Wijzigingswet financiële markten 2021
Dit ontwerpwetsvoorstel bevat wijzigingen van de Wet op het financieel toezicht (Wft), de Bankwet 1998, de Wet financiële markten BES (Wfm BES), de Pensioenwet (Pw), de Wet verplichte beroepspensioenregeling (Wvb), de Wet toezicht trustkantoren 2018 (Wtt 2018), de Wet toezicht financiële verslaglegging (Wtfv), de Wet tuchtrechtspraak accountants (Wtra), de Faillissementswet (Fw), alsmede Boek 2 en Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek (BW).
-
Wijzigingswet financiële markten 2022
Dit ontwerpwetsvoorstel bevat wijzigingen van de Wft, Wbft, Wge en Boek 2 en Boek 7 BW. In paragraaf 1 van de memorie van toelichting worden de onderwerpen van dit wetsvoorstel genoemd.
-
Wijzigingswet financiële markten 2024
Dit voorstel beoogt onder meer in de Wet op het financieel toezicht (Wft) de verplichting op te nemen voor verzekeraars om zich te onderwerpen aan tuchtrecht om de binnen de verzekeringsbranche algemeen aanvaarde gedragsnormen nader te borgen en, waar nodig, te verbeteren. Ook voorziet het voorstel in aanscherpingen en wijzigingen van de Wet toezicht trustkantoren 2018 (Wtt 2018), een uitbreiding van het bonusverbod bij staatssteun en enkele wijzigingen in het prudentieel toezicht op verzekeraars met het oog op verbetering van de bescherming van polishouders. Daarnaast bevat het voorstel een aantal kleinere wijzigingen en verbeteringen in de wetgeving op het gebied van de financiële markten.
-
Wijzigingswet financiële markten 2026
Dit voorstel past de Wet toezicht trustkantoren 2018 aan. Trustkantoren krijgen de verplichting om jaarlijks op hun website te melden wat de aard en de herkomst van hun cliënten is. Dit is bedoeld om transparantie te bevorderen. Daarnaast moeten trustkantoren informatie uitwisselen met andere kantoren als een potentiële cliënt op voorhand bij een ander kantoor is geweigerd vanwege verhoogde integriteitsrisico's.
-
Wijzigingswet gebruik burgerservicenummer voor het depositogarantiestelsel
Het wetsvoorstel verduidelijkt de bestaande wettelijke grondslag op basis waarvan banken gebruikmaken van het burgerservicenummer bij de uitvoering van het depositogarantiestelsel.
-
Wijzigingswet herstel en afwikkeling van verzekeraars
Dit wetsvoorstel strekt tot het stroomlijnen van het rechtsbeschermingsregime bij de afwikkeling van verzekeraars en het doorvoeren van een aantal kleinere verbeteringen in het resolutieraamwerk voor verzekeraars.
-
Wijzigingswet meldkamers
In dit wetsvoorstel wordt de wettelijke basis gelegd voor een nieuwe inrichting van de meldkamers van de hulpdiensten, door wijziging van de Politiewet 2012, de Wet veiligheidsregio's en de Tijdelijke wet ambulancezorg.
-
Wijzigingswet Overeenkomst betreffende een eengemaakt octrooigerecht en Verordening (EU) 1257/2012
Het voorliggende conceptwetsvoorstel ziet op een wijziging van de Rijksoctrooiwet 1995 als gevolg van de Overeenkomst betreffende een Eengemaakt octrooigerecht (Rechtspraakverdrag) en Verordening (EU) 1257/2012.
-
Wijzigingswet SZW-wetten Caribisch Nederland 2023
Hoofddoelstelling van het wetsvoorstel is het, tegen het licht van de beoogde gelijkwaardigheid van Caribisch Nederland (CN), moderniseren van het stelsel en daarmee tegelijkertijd verbeteren van de bestaanszekerheid in brede zin (breder opgevat dan alleen inkomen). Om de samenhang tussen de verschillende wijzigingen te benadrukken zijn de wijzigingen gebundeld tot de ‘Wijzigingswet SZW-wetten Caribisch Nederland 2023’.
-
Wijzigingswet uitvoering REMIT-verordening
Het onderwerp van deze consultatie is een wetsvoorstel dat dient ter wijziging van de Elektriciteitswet 1998, de Gaswet en de Wet op het financieel toezicht, in verband met uitvoering van een Europese verordening betreffende de integriteit en transparantie van de groothandelsmarkt voor energie. Niet de Europese verordening wordt geconsulteerd, maar het wetsvoorstel ter uitvoering daarvan.
-
Wijzigingswet verwijzingsportaal bankgegevens
De consultatie betreft een wetsvoorstel dat ziet op de uitbreiding van het verwijzingsportaal bankgegevens. Het regelt onder meer een nationale beleidswens uit het Plan van aanpak witwassen, namelijk het mogelijk maken dat saldo- en transactiegegevens via het verwijzingsportaal kunnen worden gevorderd van banken met meer dan 2,5 mln. rekeninghouders, ten behoeve van het bestrijden van witwassen en onderliggende criminaliteit.
-
Wijzigingswet Wft, BW en WED ter implementatie van Richtlijn 2011/61/EU
Consultatie van het voorstel van wet ter implementatie van de Europese richtlijn inzake beheerders van (alternatieve) beleggingsinstellingen 2011/61/EU.
-
Wijzigingswet WION
Wijziging van de Wet informatie-uitwisseling ondergrondse netten (WION) ter uitvoering van een aantal aanbevelingen uit de evaluatie van de wet.
-
Wijzing Besluit toegelaten instellingen volkshuisvesting saneringskader
In 2019 is bij de evaluatie van Woningwet het saneringskader voor woningcorporaties geëvalueerd. Op basis daarvan en de ervaringen met de twee saneringsaanvragen is het wetsvoorstel tot wijziging van de Woningwet in verband met de aanpassing van het saneringskader vormgegeven. Deze wijziging van het Besluit toegelaten instellingen 2015 geeft een nadere uitwerking aan de wijziging van het saneringskader en schept daarbij de randvoorwaarden.
-
Windparken op zee
Dit concept-besluit introduceert algemene regels voor windparken op zee. Het betreft niet-locatie specifieke vereisten voor de bouw, exploitatie en verwijdering van een windpark op zee ter bescherming van met name scheepvaart, luchtvaart en het milieu.
-
Wkpb Beter Kenbaar
Doel is vereenvoudiging van de huidige Wkpb. Het wetsvoorstel voorziet in één registratie van publiekrechtelijke beperkingen in de Basisregistratie Kadaster en in een verruiming van de objecttypen waarop beperkingen kunnen worden gevestigd zodat deze vanuit hun interne werkprocessen de beperkingen aan de BRK kunnen gaan leveren.
-
Wmo 2015: Invoering woonplaatsbeginsel voor beschermd wonen (ambtelijk concept)
Op dit moment zijn gemeenten verantwoordelijk voor beschermd wonen voor mensen die zich bij een gemeente melden. Er zijn thans gemeenten met veel, maar ook met weinig voorzieningen voor beschermd wonen. Het beleid is erop gericht dat alle gemeenten zorgen voor lokale voorzieningen voor haar inwoners en voor preventie. Om dat te bereiken regelt dit wetsvoorstel dat gemeenten verantwoordelijk worden voor de verstrekking van beschermd wonen voor de eigen inwoners (woonplaatsbeginsel).
-
Wmo 2015: Wetsvoorstel resultaatgericht beschikken en vereenvoudigen geschilbeslechting
De belangrijkste onderdelen van het wetsvoorstel zijn: 1. Bij de verstrekking van een maatwerkvoorziening kan een resultaatbeschrijving worden gehanteerd (het blijft ook mogelijk om een tijdsduurbeschrijving te hanteren). 2. De afwikkeling van geschillen over de uitvoering van een maatwerkvoorziening wordt vereenvoudigd. In eerste instantie kan worden geklaagd bij de gemeente, in tweede instantie is beroep bij de bestuursrechter mogelijk.
-
Woningsluiting bij verstoring openbare orde door ernstig geweld (bv. beschieting) of door wapens
Burgemeesters moeten de openbare orde handhaven. Als die in een buurt op het spel staat wegens ernstig geweld (zoals een beschieting) of wegens een wapenvondst, kunnen zij op grond van deze wet een woning of bijvoorbeeld een loods sluiten. Ook kunnen vervolgstappen worden gezet, zoals snelle ontbinding van de huur door een verhuurder. Dit laatste wordt ook mogelijk na sluiting wegens drugsvoorbereiding; dat is bij een eerdere wetswijziging (Stb. 2018, 481) over het hoofd gezien.
-
Woonlastenwaarborg energieprestatievergoeding
Het ontwerpbesluit regelt dat de verhuurder bij een woningverbetering waarbij een energieprestatievergoeding overeen wordt gekomen, verplicht is een woonlastenwaarborg aan te bieden aan huurders die langer dan 3 jaar de woning huren. Het doel is dat verhuurders bij het opstellen van de overeenkomst waarborgen dat, bij gelijkblijvend gedrag van de huurder met betrekking tot zijn energiegebruik, de woonlasten na de woningverbetering niet hoger zijn dan de woonlasten voor die verbetering.
-
WVA 2012
Voorwerp van de consultatie is het wetvoorstel voor de Wet Voorraadvorming Aardolieproducten 2012.
-
Wwft
Het Ministerie van Financiën consulteert samen met het Ministerie van Veiligheid en Justitie voorgenomen wijzigingen van de Wet ter voorkoming van witwassen en het financieren van terrorisme (Wwft).
-
Yarari reservaat en aanpassing Visserijwetgeving CN
in het Yarari reservaat worden beschermingsmaatregelen voor haaien en roggen vastgesteld. Daarnaast wordt gedateerde visserijwetgeving gemoderniseerd. tenslotte krijgen de Openbare Lichamen van de eilanden de mogelijkheid om lokaal vissserijbeleid in de territoriale wateren te voeren.
-
Zelfrijdende auto
De minister van Infrastructuur en Milieu wil in Nederland een stimulerend klimaat voor de verdere ontwikkeling van de zelfrijdende auto scheppen. Zelfrijdende voertuigen die met elkaar en met de wegkant kunnen communiceren kunnen volgens de minister een positieve bijdrage leveren aan de doorstroming van het verkeer, de verkeersveiligheid en het milieu. Het aanpassen van de huidige regelgeving maakt het testen van zelfrijdende voertuigen op de openbare weg in Nederland mogelijk.